DHL Stafetten 2023

Nu er det igen tid til at snøre løbesko og vandrestøvler! Onsdag d. 30. august deltager Københavns Kommune nemlig i DHL Stafetten i Fælledparken - skal du være med?

Godt vejr, kampgejst, hygge med kollegaerne og god mad. Onsdag d. 30. august deltager Københavns Kommune igen i DHL Stafetten, og vi kan se frem til en dag med sved på panden og socialt samvær. 

Til DHL er alle velkomne, uanset om du sprinter, løber, slentrer eller går. I 2022 deltog omkring 3.500 medarbejdere fra Københavns Kommune i stafetten. 

Sådan deltager du

Til DHL Stafetten kan du enten give den gas i det klassiske 5x5 km. stafetløb, eller du kan tage en rask spadseretur på den populære gårute. Uanset hvilken rute du foretrækker, er der musik, underholdning og heppende kollegaer på sidelinjen. 

Tilmelding kan kun ske via linket herunder og tilmeldingsfristen er fredag d. 11. august.

Du kan også holde dig orienteret om stafetdagen på Spartas hjemmeside her.

Info om

Vis alle

Særlig tilmelding for BUF-medarbejdere

Med budget 2021 besluttede Børne- og Ungdomsudvalget at spare udgiften til BUF's deltagelse i DHL Stafetten. Det betyder, at deltagere fra BUF skal tilmelde sig direkte hos arrangøren og selv betaler for deltagelsen. Det betyder også, at deltagere fra BUF selv står for at finde faciliteter på dagen og selv er ansvarlig for forplejning mv. 

Sådan tilmelder du dig som frivillig

Når du tilmelder dig som frivillig igennem din egen forvaltning, så bliver du automatisk tilknyttet som frivillig i din egen forvaltnings telt. Det betyder, at du ikke vil blive flyttet til et andet forvaltningstelt. 

Klik her for at tilmelde dig som frivillig nu

Lars Carlsen, som arbejder som proceskonsulent i Økonomiforvaltningen, har været frivillig ved DHL Stafetten flere gange, og han kan varmt anbefale at snuppe en frivilligtjans:  

”Det er altid sjovt og hyggeligt at deltage som frivillig til DHL. Du får mulighed for at møde en masse skønne mennesker, og du er samtidig med til at skabe en fantastisk DHL-stafet for dine kollegaer i Københavns Kommune. Det er en oplevelse, man ikke må gå glip af.” 

Som frivillig får du både mad og drikke på stafetdagen samt en lille gave som tak for hjælpen. 

Som frivillig til DHL er du med til at løse mange forskellige opgaver. Det gælder opgaver såsom bartjans, udlevering af vand, løbende oprydning i teltene og lukning og oprydning af barer. Derudover, så skal der selvfølgelig også heppes på kollegaerne.

Du har selv indflydelse på, hvad du vil lave som frivillig, og vi tager hensyn til specielle behov. Fustager og andet grej kan være tungt at løfte, så hvis du gerne vil være frivillig, men fysikken ikke er til at løfte og slæbe, så skal du bare angive det, når du tilmelder dig. Se information om tilmelding i højre side. 

Tryk her for at tilmelde dig som frivillig til DHL onsdag d. 30. august 

T-shirts

Som en del af et bæredygtigt og grønt koncept for DHL genbruger vi vores løbetrøjer. Husk derfor at medbringe din DHL løbetrøje fra tidligere løb, da der ikke kan bestilles løbetrøjer ved tilmelding som tidligere. For nye deltagere vil der være mulighed for at hente løbetrøjer i august. Det anbefales, at man henter sin egen t-shirt og prøver den, da størrelserne varierer meget. Hold øje med intra for informationer om tid og sted.

DHL Stafettens historie

DHL Stafetten er verdens største stafetløb med flere end 3.500 offentlige og private virksomheder. Stafetten blev introduceret af atletik- og løbeklubben Sparta i 1981, hvor løbet blev afviklet på én dag med 20 deltagende virksomheder og 134 hold. I dag har stafetten omkring 125.000 deltagere fordelt på fem dage i København. Logistik- og transportvirksomheden DHL har været landsdækkende hovedsponsor for eventen siden 1991. 

Forvaltningernes kontaktpersoner

BIF: Marianne Sejersbøl H506@KK.DK 

KFF: Janice Siboniso Pedersen RD82@KK.DK 

SOF: Majbritt Borup F855@KK.DK 

SUF: Lise Packroff A42Z@KK.DK 

TMF: Clara Rebecca Mackeprang Svarc A193@KK.DK  

ØKF: Lindita Ljoki QK0B@KK.DK 

 

Hent plakaterne her