Generelt om sygefravær i Københavns Kommune

På denne temaside om sygefravær finder du bl.a. Københavns Kommunes sygefraværspolitik, der gælder alle ansatte. Du kan også læse om hjælp, støtte og tilbud ifm. sygefravær eller mistrivsel i jobbet.

Sygefraværspolitikken bygger på tre principper: 1) at forebygge 2) at følge op 3) at bevare tilknytning til arbejdspladsen. Vi skal altså først og fremmest arbejde for at forebygge sygefravær. Når en medarbejder bliver syg, skal lederen følge systematisk op. Og endelig skal vi som arbejdsplads gøre en indsats for, at den sygemeldte kan bevare tilknytningen til arbejdet. 

Her på siden kan du læse om de tilbud, hjælp og støtte, du kan få, hvis du mistrives i dit job som ansat i Københavns Kommune eller er ramt af sygdom. Disse muligheder kan du og din leder aftale at tage i anvendelse ifm. dialoger og sygefraværssamtaler.  

Ledere i Københavns Kommune opfordres til at finde viden om sygefraværsopgaven på KK-Ledersiden, under temasiden om sygefravær. Selvom siden er målrettet ledere, kan alle ansatte med adgang til KK's intranet tilgå den.

Oversigt over forvaltningernes personaleafdelinger og sygefraværskonsulent

Fold alle ud

Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Kontor for HR og Tilsyn 

Tine Strøbech 
Tlf.: 21 54 53 91 

Børne- og Ungdomsforvaltningen

HR og Jura 

Camilla Sørensen 
Mail: ll37@kk.dk 
Tlf.: 28 25 58 56 

Kultur- og Fritidsforvaltningen

HR-afdelingen

Lenette Duch Kallestrup
Tlf.: 51 68 05 19

Socialforvaltningen

Center for HR og Organisation 

Christiane Clausen 
Tlf.: 21 49 90 49 

Sundheds- og Omsorgsforvaltningen

Afdeling for Arbejdsliv og Organisationsudvikling  

Michael Ryberg 
Mail: Z66L@kk.dk 
Tlf.: 29 77 13 41 

Teknik- og Miljøforvaltningen

Stab HR og Ledelse  

Tlf.: 33 66 53 28 

Økonomiforvaltningen

Koncern HR, Koncernservice  

Frederik Glintborg Kjeldbjerg  
Tlf.: 23 60 96 73 

Har du spørgsmål, så kontakt

Koncernservice

Borups Allé 177

2400 København