Generelt om sygefravær i Københavns Kommune
Sygefraværspolitikken bygger på tre principper: 1) at forebygge 2) at følge op 3) at bevare tilknytning til arbejdspladsen. Vi skal altså først og fremmest arbejde for at forebygge sygefravær. Når en medarbejder bliver syg, skal lederen følge systematisk op. Og endelig skal vi som arbejdsplads gøre en indsats for, at den sygemeldte kan bevare tilknytningen til arbejdet.
Her på siden kan du læse om de tilbud, hjælp og støtte, du kan få, hvis du mistrives i dit job som ansat i Københavns Kommune eller er ramt af sygdom. Disse muligheder kan du og din leder aftale at tage i anvendelse ifm. dialoger og sygefraværssamtaler.
Ledere i Københavns Kommune opfordres til at finde viden om sygefraværsopgaven på KK-Ledersiden, under temasiden om sygefravær. Selvom siden er målrettet ledere, kan alle ansatte med adgang til KK's intranet tilgå den.
Oversigt over forvaltningernes personaleafdelinger og sygefraværskonsulent
Fold alle ud
Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
Kontor for HR og Tilsyn
Tine Strøbech
Tlf.: 21 54 53 91
Børne- og Ungdomsforvaltningen
HR og Jura
Camilla Sørensen
Mail: ll37@kk.dk
Tlf.: 28 25 58 56
Kultur- og Fritidsforvaltningen
HR-afdelingen
Lenette Duch Kallestrup
Tlf.: 51 68 05 19
Socialforvaltningen
Center for HR og Organisation
Christiane Clausen
Tlf.: 21 49 90 49
Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Afdeling for Arbejdsliv og Organisationsudvikling
Michael Ryberg
Mail: Z66L@kk.dk
Tlf.: 29 77 13 41
Teknik- og Miljøforvaltningen
Stab HR og Ledelse
Tlf.: 33 66 53 28
Økonomiforvaltningen
Koncern HR, Koncernservice
Frederik Glintborg Kjeldbjerg
Tlf.: 23 60 96 73
Har du spørgsmål, så kontakt
Koncernservice
Borups Allé 177