DHL Stafetten 2025

Nu er der ikke længe til, at DHL Stafetten løber af stablen i Fælledparken den 27. august. Københavns Kommune deltager igen i år, og du kan få de vigtigste praktiske informationer her.

Københavns Kommune er placeret i teltene 27 (TMF), 37 (ØKF), 40 og 41 (SUF), 63 og 64 (SOF) og 65 (BIF og KFF).  Når du ankommer til Københavns Kommunes område, er der skilte, der viser, hvor din forvaltning holder til. Du kan se en oversigt over teltene og et kort over Fælledparken her.  

Københavns Kommunes info-telt ligger i telt 36 . Her foregår udleveringen af startnumre, depeche, årets snackkasse (mod aflevering af din madkassekupon) og ombytning af ubrugte løbetrøjer. Her serveres der også mad fra klokken 18.00. I KK’s telte er der opstillet barer, hvor du kan få vand, sodavand og øl. Der vil også være mulighed for at købe kaffe fra en kaffetruck for enden af telt 36.   

Holdkaptajnen for hvert hold modtager startnumre og madkassekuponer fra Sparta. Hvis I ikke har modtaget det inden løbsdagen, kan I få startnumre/depeche og madkassekuponer udleveret i info-teltet (hos Sparta) ved telt 36 fra klokken 16.30 på løbsdagen.

Bæredygtig DHL Stafet

Københavns Kommune gør igen i år en indsats for at gøre DHL Stafetten mere bæredygtig. Du kan som deltager være med til at bakke op om initiativet ved at sortere dit affald og levere de genbrugelige krus tilbage i de opstillede containere efter brug. Som en del af det bæredygtige koncept genbruger vi vores T-shirts. Husk derfor at gemme din løbetrøje til næste års DHL-stafet. 

Har du spørgsmål på dagen, så kontakt arrangørgruppen eller de frivillige hjælpere. Vi glæder os til at se dig til en festlig dag. 

Program for aftenen

  • Klokken 16.30 Adgang til Fælledparken for løbehold, gåhold og heppere samt afhentning af snackkasser, startnumre m.v. i infoteltet i telt 36. Mulighed for ombytning af ubrugte løbetrøjer i infoteltet i telt 36.
  • Klokken 17.30 Der kan hentes kage og frugt i telt 36.
  • Klokken 17.55 Overborgmester Lars Weiss byder velkommen og skyder stafetten i gang.
  • Klokken 18.00 Buffeten åbner i telt 36.
  • Klokken 18.25 Overborgmester Lars Weiss byder velkommen og skyder walken i gang.
  • Klokken 21.15 KK-barerne lukker.
  • Klokken 21.30 Sidste løber forventes at være i mål.
  • Klokken 21.45 Tak for i dag - vi ses igen til næste år.

Info om

Fold alle ud

Vi genbruger vores løbertrøjer

Som en del af et bæredygtigt koncept for DHL genbruger vi vores løbetrøjer.  

Husk derfor at medbringe din KK-trøje fra tidligere år. For nye deltagere vil der være mulighed for at hente KK-løbetrøjer i august. Som holdkaptajn er det muligt at hente trøjer til dem fra dit hold eller kontor, der ikke har en løbetrøje.  

Hold øje med intra for information om tid og sted for udlevering.  Hvis man skulle have fået en trøje i en forkert størrelse, er der mulighed for at bytte sin ubrugte trøje til en anden størrelse på selve dagen.  

Lad os endnu en gang gøre en indsats for at reducere vores miljøpåvirkning og støtte op om bæredygtighed under årets stafetløb. 

Afhentning af løbetrøjer

Datoer kommer snarest!

DHL Stafettens historie

DHL Stafetten er verdens største stafetløb med flere end 3.500 offentlige og private virksomheder. Stafetten blev introduceret af atletik- og løbeklubben Sparta i 1981, hvor løbet blev afviklet på én dag med 20 deltagende virksomheder og 134 hold. I dag har stafetten omkring 125.000 deltagere fordelt på fem dage i København. Logistik- og transportvirksomheden DHL har været landsdækkende hovedsponsor for eventen siden 1991. 

Forvaltningernes kontaktpersoner

BIF: Zainab Hashim qi1d@kk.dk

KFF: Anette Ansholm AG77@KK.DK 

SOF: Majbritt Borup F855@KK.DK 

SUF: Lise Packroff A42Z@KK.DK 

TMF: Caroline Cecilie Tranbjerg Hertz DF8T@KK.DK 

ØKF: Troels Godt Mathiesen SD3I@KK.DK 

 

Plakater